چگونه بیت کوین خود را ذخیره کنیم

چگونه بیت کوین خود را ذخیره کنیم

قبل از داشتن بیت کوین، شما نیاز به جایی برای ذخیره آنها دارید. این مکان به عنوان “کیف پول” نامیده می شود. به جای اینکه بیت کوین را نگه دارید، یک کلید خصوصی دارید که به شما اجازه می دهد به آدرس بیت کوین خود دسترسی پیدا کنید (که همچنین کلید عمومی شماست). اگر نرم افزار کیف پول به خوبی طراحی شده باشد، به نظر می رسد که بیت کوین های شما در واقع وجود دارد، که باعث می شود بیت کوین را راحت تر و بصری تر ببینید.
در واقع، یک کیف پول معمولا چند کلید خصوصی دارد و بسیاری از سرمایه گذاران بیت کوین چندین کیف پول دارند.
کیف پول می تواند بر روی کامپیوتر شما و یا دستگاه تلفن همراه هوشمند یا در یک ابزار ذخیره سازی فیزیکی یا حتی بر روی کاغذی نگه داری شود. در اینجا ما به صورت مختصر انواع مختلف آن را بررسی خواهیم کرد.

کیف پول الکترونیکی

برای کیف پول الکترونیکی می توان نرم افزار را دانلود کرد یا آن را در ابر میزبانی کرد. نرم افزار ساده ترین فرمتی هست که بر روی رایانه شما قرار می گیرد ، که معاملات را تسهیل می کند. کیف پول میزبان (مبتنی بر ابر) تمایل به داشتن یک رابط کاربر پسند تر دارند، اما شما با کلید های خصوصی خود به شخص ثالث اعتماد خواهید کرد.

کیف پول نرم افزاری

نصب کیف پول به طور مستقیم بر روی کامپیوتر شما به شما امنیت می دهد که کلیدهای خود را کنترل کنید. اکثر تنظیمات نسبتا آسان و رایگان هستند. مضرات آن این است که آنها نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتر در قالب پشتیبان گیری دارند. اگر کامپیوتر شما دزدیده شده یا خراب شود و کلید خصوصی شما نیز در جای دیگر ذخیره نشود، بیت کوین شما از دست می رود.
آنها همچنین نیاز به اقدامات امنیتی بیشتری دارند. اگر رایانه شما هک شده باشد و هکر به رایانه شما دسترسی پیدا کرده باشد می تواند به کیف پول و کلید خصوصی شما دسترسی پیدا کند و بیت کوین های شما را سرقت کند.
کیف پول اصلی نرم افزار پروتکل Bitcoin Core است که برنامه ای است که شبکه بیت کوین را اجرا می کند.  (این بدان معنی نیست که شما باید یک گره کاملا عملیاتی شوید)، اما باید از زمان به وجود آمدن بیت کوین در سال (۲۰۰۹) آن را دانلود کنید. همانطور که می توانید حدس بزنید، این مقدار حافظه زیاد است – در هنگام نوشتن مقاله بیش از ۱۴۵ گیگابایت.
بیشتر کیف پول ها در حال حاضر با استفاده از کیف پول “روشن”، و یا SPV (تایید حساب) کار می کنند که نیاز به دانلود کل بلاک ها ندارد، اما همگام سازی با چیزهای واقعی است.
Electrum یک کیف پول SPV بیت کوین (Bitcoin) شناخته شده برای دسکتاپ است که همچنین “ذخیره سازی سرد” (یک گزینه کاملا آفلاین برای امنیت اضافی) را ارائه می دهد. Exodus می تواند چندین دارایی را با یک رابط کاربر پیشرفته ردیابی کند. بعضی (مانند Jaxx) می توانند طیف گسترده ای از دارایی های دیجیتال را نگه دارند، و برخی (مانند Copay) امکان حساب های مشترک را ارائه می دهند.

کیف پول آنلاین

کیف پول های اینترنتی (و یا مبتنی بر ابر) باعث افزایش راحتی می شوند . به طور کلی شما می توانید به بیت کوین خود در هر دستگاهی دسترسی داشته باشید، اگر کلمه عبور درست داشته باشید. راه اندازی آن ها آسان است، همراه با برنامه های دسکتاپ و تلفن همراه که باعث صرفه جویی در هزینه و دریافت بیت کوین می شوند و اکثر آنها رایگان هستند.
کیف پول های آنلاین امنیت پایین تری دارند. با کلید خصوصی ذخیره شده در ابر، شما باید به اقدامات امنیتی میزبان اعتماد کنید و پول خود را در اختیار آن ها قرار دهید . میزبان می تواند موجودی شما را انکار کند و یا آن را مسدود کند.
برخی از کیف پول های آنلاین پیشنهادی به اکسچنج هایی (مانند Coinbase و Blockchain) متصل می شوند. برخی از اکسچنج ها ویژگی های امنیتی اضافی مانند ذخیره سازی آفلاین را ارائه می دهند مانند (Coinbase و Xapo)

کیف پول موبایل

کیف پول موبایل به عنوان یک برنامه برای گوشی هوشمند شما در دسترس است، مخصوصا اگر شما بخواهید هزینه چیزی را با بیت کوین در یک فروشگاه پرداخت کنید یا اگر بخواهید در هنگام حرکت خرید و فروش کنید یا ارسال انجام دهید. تمام کیف پول های آنلاین و اکثر دسکتاپ هایی که در بالا ذکر شد، دارای نسخه های موبایل هستند، در حالی که بقیه مانند Abra، Airbitz و Bread – با استفاده از تلفن همراه ایجاد شده اند.

کیف پول سخت افزاری

کیف پول های سخت افزاری دستگاه های کوچک هستند که بعضی اوقات به اینترنت متصل می شوند تا معاملات بیت کوین را اعمال کنند. آنها بسیار امن هستند، زیرا عموما آفلاین هستند و بنابراین قابل هک نیستند. با این حال، آنها می توانند به سرقت رفته و یا از دست بروند، همراه با بیت کوین هایی که با کلید خصوصی ذخیره شده اند. برخی از سرمایه گذاران بزرگ، کیف پول های سخت افزاری خود را در مکان های امن مانند سپرده های بانکی نگه می دارند.Trezor  ، Keepkey و Ledger و Case نمونه های قابل توجه هستند.

کیف پول کاغذی

شاید ساده ترین کیف پول ها باشند، این ها قطعه ای از کاغذ هستند که در آن کلید خصوصی و عمومی یک آدرس بیت کوین چاپ می شود. این بلیت ها برای ذخیره سازی طولانی مدت بیت کوین (به طور واضح به دور از آتش و آب) و یا برای دادن بیت کوین به عنوان یک هدیه ایده آل هستند زیرا این کیف ها بسیار امن هستند و به شبکه متصل نیستند. اما با این حال براحتی از دست می روند.
با خدماتی از قبیل WalletGenerator و BitcoinPaperWallet، شما به راحتی می توانید یک آدرس جدید ایجاد کنید و کیف پول را در چاپگر خود چاپ کنید. رول، مهر و موم برای شما تنظیم شده است. ارسال برخی از بیت کوین ها به آن آدرس صورت گیرد و سپس آن را با خیال راحت ذخیره کنید.

آیا کیف پول های بیت کوین امن است؟

بسته به نسخه و فرمت شما و نحوه استفاده از آنها انتخاب شده است .
امن ترین گزینه یک کیف پول سخت افزاری است که شما به صورت آفلاین در یک مکان امن نگهداری می کنید. به این ترتیب هیچ خطری وجود ندارد که حساب کاربری شما بتواند هک شود، کلیدهای شما دزدیده شده و بیت کوین شما از بین برود. اما اگر شما کیف پول را از دست بدهید، بیت کوین شما از بین می رود، مگر اینکه یک مشابه ایجاد کرده باشید و یا کلید های پشتیبان قابل اعتماد داشته باشید.
گزینه کیف پول آنلاین کمترین امنیت را داراست، زیرا کلیدها توسط شخص ثالث نگه داری می شوند. اما این راحت ترین راه برای راه اندازی و دسترسی به ارزهای رمزنگاری شده دیجیتال است : راحتی و ایمنی.
بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ بیت کوین از یک رویکرد ترکیبی استفاده می کنند: آنها دارای یک هسته برای نگه داری طولانی مدت بیت کوین به صورت آفلاین هستند، در حالیکه دارای یک تعادل هزینه برای نقدینگی در یک حساب تلفن همراه هستند. انتخاب شما بستگی به استراتژی نگه داری بیت کوین شما و تمایل شما به مسائل “فنی” دارد.
هرچه انتخاب می کنید، لطفا مراقب باشید. همه چیز را پشتیبان گیری کنید و فقط به نزدیکترین و عزیزترین افراد خود بگویید که پشتیبان گیری شما ذخیره شده است.
برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید بیتکوین ، به صفحه مربوطه مراجعه کنید. و برای برخی از نمونه های دیگر ارز دیجیتال می توانید به این صفحه مراجعه نمایید.

Comments

Popular posts from this blog

کوتاه کننده لینک بیت کوین

متن اهنگ مرتضی اشرفی به نام عشق